Pagina's

dinsdag 23 juli 2013

Update #1

heei meiden,
ik heb vandaag even een Update.
Over hoe het met me gaat.
zijn jullie benieuwd?
Lees dan verder....

Inmiddels heeft iedereen in Nederland Vakantie.
6 lange weken geen school ! Geen lessen en niet vroeg opstaan!
Eerlijk? Ik wil niet eens vakantie hebben.
Waarom? 1. Ik mis mijn klas, m'n school en de leraren.
Wat ik nooit met jullie heb verteld is dat ik vroeger heel erg gepest werd.
Wat vele nu gaan denken is alleen uitgescholden worden maar nee 
als dat zo was dan zou ik het veel gemakkelijker hebben gehad.
Ik werd echt geschopt en geslagen. Weten jullie waarom?
omdat ik een andere huidskleur had. Ik ben niet blank en ook niet bruin dus ik zit er midden in.
Omdat ik zo erg gepest werd besloten mijn ouders om te verhuizen naar almere.
Dat was echt een grote stap. Toen ik hier kwam was ik zo bang dat het weer zou gebeuren maar gelukkig niet. Ik heb echt de beste 2 jaren van m'n leven gehad! Alles dankzij me klasgenoten en de leraren <3

Ramadan!Het is ramadan. De heilige maand van de moslims.
Ik ben zelf moslim dus ik doe ook mee. Het is vandaag dag 14= 2 weken.
Dus we zitten al op de helft! Wat veel meiden me vroegen op Youtube : Waarom vasten jullie?
Nou hebben jullie ooit nagedacht dat sommige mensen niet eens geld hebben om elke dag brood te kopen of om elke dag wat te drinken. Sommige hebben niet eens ouders of een dak boven hun hoofd en leven dus op straat. Wat wij doen is vasten om mee te voelen hou de arme mensen zich voelen als ze geen eten of drinken hebben. Wij hebben geluk want we mogen eten als de schemer begint. Maar de arme mensen slapen met een lege maag. Wat ik hier ook mee wil zeggen zijn drie   dingen: 1 "Wees blij met wat je hebt en dat je ook elke dag wat te eten en te drinken hebt" 2 "kijk ook nooit wat je wil hebben maar kijk ook eens naar de dingen die je hebt"
3 "vergelijk jezelf nooit met iemand die meer heeft dan jij maar met iemand die minder heeft dan jij"


Bloggen. Ik wil daar de aan komde periode veel tijd aan besteden. Maar vanwege Ramadan heb ik soms geen energie vooral omdat het de laatste tijd zo heet is en het zal ook zo blijven :( .
Ik doe echt m'n best om veel artikelen te plaatsen. En ik zal voortaan ook wat uitgebreider schrijven omdat ik mijn artikels altijd heel kort vind. Ik heb de laatste tijd veel inspiratie dus ik ga er wel wat mee doen. Ik hoop dat er elke week minstens 3 artikels online komen.
Hebben jullie Requesten laat ze dan in een reactie achter.




Op Vakantie! gelukkig ga ik pas over 2 weken weg. 1 week voor het suiker feest.
Dan ga ik een weekje naar Egypte en anderhalve week in Sudan.
In Egypte ga ik lekker veel shoppen (dus er komt een shoplog online) en in Sudan word het vooral familie bezoeken en Suikerfeest vieren. Ik denk dat ik dan wat artikels vooruit werk zodat er ook wat online komt op m'n blog. Want in Egypte en Sudan is het internet super slecht.
:(


ik hoop dat jullie het leuk vonden.
laat me weten als ik dit vaker moet doen.
liefs,
Emtenan xoxo



Geen opmerkingen: