Pagina's

zondag 20 april 2014

4 Film Reviews : 20 leugens, 4 ouders en een scharrelei , Charlie st. Cloud ,Frozen & The Lucky One

Heej,
Zoals jullie aan de titel kunnen lezen heb ik vandaag een review voor jullie. Maar deze keer in het niet van een beauty of Fashion artikel. Maar het zijn van films! Omdat ik natuurlijk was verhuisd naar Engeland en ze een ongelofelijke lange wachtlijst hadden op scholen om er naar toe te gaan, besloot ik mijn tijd om in iets anders te steken en wat me toch een beetje helpt met de Engelse taal. Ik heb deze 4 films gekozen omdat ze er voor mij uit sprongen. Dus zijn jullie benieuwd blijf dan maar zeker door lezen..

20 leugens, 4 ouders en één scharrelei

Woow! Toen ik die titel las moest ik gewoon de film zien. Ik bedoel 20 leugens , "4 ouders en één scharrelei" dat trekt toch wel je aandacht. De film duurt zelf 90 min en dat valt nog wel mee.
De film is uitgebracht 16 maart 2013

De cast
Nils Verkooijen als Dylan
Marcel Musters als Sjors
Mark Ram als Bert
Anneke Blok als Emma
Marieke Heebink als Ilse

Samenvatting
Dylan wordt opgevoed door twee lesbische ouders. Na een ruzie krijgt zijn biologische moeder een ongeluk en wordt opgenomen in het ziekenhuis. Dylan wordt tijdelijk opgevoed door zijn vader die hem al twaalf jaar niet meer gezien heeft en die samenwoont met zijn vriend die niet eens afweet van het bestaan van Dylan.

Mijn mening

Deze film is heel anders dan andere films. En dat maakt het echt speciaal. Het verhaal is heel mooi en het is ook wel iets wat tegenwoordig veel voorkomt. De acteurs konden zichzelf ook heel goed inleven in hun rollen en daardoor leek de film ook heel erg geloofwaardig. Mijn cijfer voor deze film is een 8.

Charlie st. Cloud

Eigenlijk kwam ik met toeval op deze film. Ik was opzoek naar films waar Zac Efron in speelde. En toen kwam ik o.a. bij deze film terecht. Ik heb zoveel zitten huilen deze film. Het verhaal is zo mooi en het is zo goed gespeeld. De film is trouwen uitgebracht op 30 juli 2010.

De cast

Zac Efron als Charlie st. Cloud
Charlie Tahan als Sam st. Cloud
Amanda Crew als Tess Caroll
Augustus Prew als Alistair Woolley
Kim Basinger als Louise st. Cloud
Dave Franco als Sully
Donal Logue als Tink Weatherbee

Samenvatting

Charlie St.Cloud  is een jonge man die de dood van zijn jongere broer, Sam, niet heeft verwerkt. Hij werkt als beheerder op de begraafplaats waar zijn broer begraven ligt. Hij heeft nog steeds een speciale band met zijn broer, hij kan hem namelijk zien. Charlie ontmoet Sam elke nacht om te praten en honkbal spelen. Als er een vrouw (Tess Caroll)in zijn leven komt moet hij kiezen tussen de belofte die hij Sam heeft gedaan of achter de vrouw aangaan waar hij gevoelens voor heeft.

Mijn mening

Woow! Mensen wat heb ik zitten janken tijdens deze film. Het is echt een heel mooi verhaal en ook zoo goed gespeeld dat het heel geloofwaardig leek. Ik vond het ook echt goed gespeeld en ook goed gefilmd, vooral bij het water enzo. Ik moest ook echt huilen bij het einde, want ja alles met Tess Caroll bleek dus niet echt te zijn.. :( Ik geef deze film een 9, want het is echt heel goed gespeeld en ook heel goed gefilmd vooral op het water enzo.

Frozen

Dan mijn lievelings disney film EVAAH. Frozen! Awh ik vond hem zoo geweldig. En hij is totaal niet echt disneyachtig. Ik bedoel zeg maar dat ie varieert van de andere. Het is ook de eerste disney film die zegt dat je niet perse een man hoeft te hebben om gelukkig te zijn. Ik denk eigenlijk dat iedereen deze film inmiddels heeft gezien.

De cast

Deze film word niet gespeeld door mensen maar wel ingesproken. Ik ga jullie gewoon vertellen wie wie is.

Elsa is de Princess van Arendelle , ze heeft een bijzondere gave . Ze is de Sneeuwkoning
Anna is het jongere zusje van Elsa
Kristoff is een jongen die Anna tegen kwam toen ze opzoek was naar Elsa.
Sven is het rendier van Kristoff
Olaf is een sneeuwpop die Elsa heeft gemaakt
Hans is een prins die Anna kent en waarmee ze binnen één dag mee is verloofd.

Samenvatting

In het koninkrijk Arendelle heeft het koninklijk echtpaar twee dochters: Elsa en Anna. Elsa is betoverd waardoor ze voorwerpen in ijs kan laten bevriezen. Ook kan ze sneeuw, ijspegels en ijzige golven laten ontstaan. Hoe ze aan deze vervelende eigenschappen komt, wordt in de film niet duidelijk gemaakt. Na een ongelukje (Anne raakt gewond en wordt door trollen weer beter gemaakt) mag Elsa niet meer met haar zusje spelen. Ze wordt opgesloten in een kamer en de twee kinderen groeien gescheiden van elkaar op. Als vader en moeder op reis gaan, vergaat hun schip en niet veel later wordt Elsa tot koningin gekroond. Ze moet dan haar kamer verlaten en al gauw gaat het gigantisch mis. Arendelle wordt gevangen in een ijzige kou en Elsa vlucht de bergen in.

Mijn mening

Deze film sprong er voor mij echt heel erg uit, omdat het anders is dan andere films. In de 'klassieke' Disney films word altijd gezegd dat je een prins nodig hebt maar in deze dus helemaal niet en dat je het heus wel kan redden met je zusje. Ik vond dit verhaal ook heel mooi en net als wat ik net zei het varieert heel erg van de andere Disney films. Ik vond de film ook heel mooi gemaakt en ook heel erg goed gedetailleerd (maar dat is altijd zo bij animatiefilms) . Ik heb Frozen echt en stuk of 10 keer opnieuw zitten kijken want ik blijf hem maar leuk vinden. En het is echt  een super leuke film en hij blijft echt mijn favoriete Disney Film. Mijn cijfer voor deze film is echt gewoon een 10. Hij is echt heel geweldig en ooh al die liedjes.

The lucky One

Dan zijn we inmiddels al bij de laatste film gekomen, het is de film 'The Lucky One'. Na die film Charlie st. Cloud ging ik meer opzoek naar films waar Zac Efron inspeelde en toen kwam ik dus op deze. Awhh mensen dit verhaal is zoo mooi. Ik heb zoveel moeten huilen en ik snapte dat gevoel van Beth. Het gevoel van dat je iets heel erg waardevols bent verloren. Ik vond de film zo mooi en vooral het einde.

De cast

Zac Efron als Logan Thibault
Taylor Schilling als Beth Greene
Blythe Danner als Ellie Greene
Jay R Fergusin als Keith Clayton
Riley Thomas Stewart als Ben Clayton

Samenvatting

Een Amerikaanse soldaat ( Logan Thibault) keert terug uit Irak. Volgens hem heeft hij z'n leven te danken aan een foto met daarop een voor hem onbekende vrouw. Hij zoekt de vrouw op ( Beth Greene) en gaat werken bij haar bedrijf van haar familie. Daarna onstaat er een romance tussen die twee.

Mijn mening

Telkens als ik terug denk aan die film krijg ik tranen in mijn ogen. Ik weet dat ik dit bij bijna elke film heb gezegd dat ie heel mooi is maar deze is ook echt heel erg prachtig. Het verhaal is zo mooi en ook heel onverwachts. Hij ging alleen naar Beth toe om haar te bedanken maar er ontstond gelijk een haat / liefde relatie tussen hun en uiteindelijk komen ze toch samen. Ondanks alle moeilijke dingen en mensen die er tussen ze staan (o.a. Keith ) houden die twee het goed vol. Deze film is echt zoo goed gespeeld dat het echt gewoon meer dan geloofwaardig leek en natuurlijk is het ook weer prachtig gefilmd. Ik raad echt iedereen deze film aan want het is echt toch een leuk/interessante/ romantische film die toch voor iedereen geschikt is. Mijn cijfer voor deze film is een 10 , kortom omdat ik hem echt GE-WEL-DIG vind!

xoxo
Emtenan

Geen opmerkingen: