Pagina's

zondag 8 juni 2014

Dear Dairy ~ First Day in Moseley 6-6- 2014



Heejj Meiden,
afgelopen vrijdag was ik naar school gegaan, jaa ik weet het dat ik een aantal maanden thuis zat maar elke middelbare school had geen plaats maar eindelijk! De school met mij voorkeur die had plaats vrij.  Ik ga jullie vandaag vertellen hoe alles was , en wat voor school het is en welke indruk ze me gaven.




Ik moest opschool zijn om 9 uur, dat is best wel chill. Toen ik op school was en bij de receptie stond kwam mij afdelingsleider. Hij gaf mij mijn stropdas ( voor m'n uniform ) en leidde me rond door de school en gaf me uitleg over alles. Ook gaf hij mij het rooster en een agenda en een etui. De school is echt groot, het heeft twee gebouwen , een gebouw voor gym en een zwembad , ook heeft het een 3 sportvelden, 2 zijn net zo groot als een voetbalveld en 1 is  3x zo groot als een voetbal veld , ook hebben we een basketbalveld en ga zo maar door. Ik ben echt blij dat de afdelingsleider me had rond geleid want anders zou ik echt verdwalen. 

Voor het tweede uur bracht hij mij naar de volgende les en dat was drama. Toen ik binnen kwam was de leraar er alleen , hij stelde zich voor en vroeg wat informatie over mij en hij legde ook alles uit wat we doen in de les en waar me mee bezig zijn. Toen de leerlingen binnen kwamen zagen ze gelijk dat er iemand nieuw was en stelde zich voor en gingen naast me zitten, we hadden echt veel gelachen dat les uur en de kinderen zijn zoo gezellig. 


Wat er wel is in scholen in Engeland is dat je niet 1 vaste klas hebt maar dat je bij elk vak met andere kinderen zit, wel verwarrend maar aan de gelijke kant ook best wel leuk.  

Na drama hadden we een kleine pauze van 15 min , ik ging naar wat kennisen die ik kende , en geloof het of niet waar ik ook liep werd ik op mijn schouder getikt van 'heey are you the new girl?'  en dan stelde ze zich voor en keken we welke lessen we samen hadden , maar ook gewoon mensen van hogere klassen die tikte me aan. Best wel leuk om te zien dat mensen altijd zo open worden ontvangen. Na de pauze hadden we nog een uur drama.

Na drama hadden we gym , bij gym kende ik wel een paar kennissen, we hadden slagbal . Ik was wel blij dat ik wel kan slagballen anders was het echt een blunder op de eerste schooldag. Wat wel op deze school is dat meisjes en jongens apart gymmen. Dus ja nu is het niet meer van dat de meiden altijd achteraan het veld staan te kletsen haha.


Toen we klaar waren met gym hadden we lunch pauze , de kantine op deze school is echt intens groot  en het leukste is dat je met een vingerscan betaalt. Het is echt heel modern in deze school alles is ook heel chique en luxe . 

Na de pauze hadden ik EAL , dat is extra Engels voor mensen die net zijn verhuisd enzo. Het was daar ook echt heel gezellig en toevallig was het ook de leraars zijn eerste dag. Omdat het ook echt het laatste uur was op vrijdag hadden we niet echt geleerd, het was meer voorstellen en veel praten en lachen. Na de les was het weekend en echt tot ik uit school was en en bij de bushalte stond te wachten kwamen er mensen naar me toe , echt heel leuk om te zien en om het mee te maken.



Dit was mijn ervaring op de eerste schooldag, het was echt anders dan verwacht. Ik dacht echt dat ik alleen op een trap zat zielig een broodje zat te eten , en dat ik niemand verstond . Maar het was dus veel leuker gelopen. Als jullie meer foto's van de school willen zien waar ik nu op zit dan kan je op google afbeeldingen Moseley Secandery School Birmingham typen. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden. 

xoxo
Emtenan

1 opmerking:

Kry zei

Wanneer is er daar zomervakantie dan ? En je hebt toch heel veel gemist ? Hoe zit het dan ook voor volgend jaar ? Dan heb je zowiezo plaats daar terug ? Veel vrage maar lijkt me een raar systeem